Wolff // Lydtaet

Wolff // Lydtaet

Aalborgs sydende undergrund
Pressefoto
Nancy Hancock

1. April åbnede musikkollektivet LYDTAET op for en uforudsigelig aften med et par af deres kunstnere. Arrangementet, som hed LYDTAET #2, var nr.2 af dens slags og blev holdt på Platform 4, som er et nytænkende initiativ i Aalborgs kulturliv. Spillestedet gav, ud over en elektrisk atmosfære, mulighed for LYDTAET kunne gøre brug af et imponerende lysshow, som kørte både under og imellem actsne.

I løbet af aftenen fik man hørt alt fra tøse-poppet elektronisk musik, til psych-pop fra upcoming Eli og til sidst, men ikke mindst spillede WOLFF koncert.

WOLFF er en duo bestående af Søren Wolff og produceren El Peligro, som til sammen skaber et gavmildt, men hardcore hiphop univers. Duoen gør brug af alt lige fra tunge bassekvenser, som brutalt brummer op gennem gulvet, til violinmelodier der snører sig under Søren Wolffs spyttende vokal. WOLFF udgav i februar en debut ep, Kom lad os dulme vores nerver lidt, som har bevist at Aalborg stadig har et kompromisløst undergrundsmiljø.

Det første der sker, da WOLFF træder ind på scenen, er at publikum går amok. Søren Wolff er tydeligvis ingen fremmed i Aalborgs alternative miljø, og energi niveauet i lokalet stiger markant. De trækker ”homies” op på scenen, og man ser tydeligt sammenholdet, mellem den gruppe drenge, som står på scenen. De inviterer alle tilskuerene til at deltage i den fest, de tænder op for. Da Søren Wolff først går i gang med at kaste rim ud i atmosfæren, kommer der en galskab over publikum, som anerkendende bevæger sine kroppe frem og tilbage i takt med den aggressive bas, som mærkes op igennem hele bevægelsen. El Peligros’ produktioner skaber med rimene en rystende intimitet mellem kunstnerne og de tilstedeværende, hvilket ender i at koncerten skifter form, og en fanden i voldsk fest udspiller sig for øjnene af alle.

WOLFF åbner op for et indblik i et undergrundsmiljø, man sjældent bliver konfronteret med og minder os om, at hip hop ikke har nogle grænser, for hvad eller hvem.

Titel: Wolff x Lydtaet #2
Sted: Platform 4