NICK KLEIN

KLUB ANA stod for en elektronisk godtepose
Erik Bagger Hviid
Erik Bagger Hviid

D. 3. november på Mayhem, København, stod KLUB ANA for en elektronisk godtepose, der bestod af alt fra harsh noise, power electronics, melodirigt industrial og hårde beats.

METALIZED MAN & HJORDDYRET (DK)
I en sky af røg og i et hav af røde lys stod de to københavnske musikere fra METALIZED MAN og HJORDDYRET, der i aftenens anledning havde slået sig sammen. De blandede modulære støjflader med trommemaskinernes bevægelsesindbydende beats og de danseværdige synth hooks, der alle i numrenes klimaks buldrede melodiøst derudaf, hvorefter alle lag blev pillet fra hinanden og bygget op igen.

MATERIAL GIRL (DK)
Meget kan man sige om harsh noise-genren, men MATERIAL GIRL forstår i hvert fald at skabe netop harsh noise. På gulvet foran bordet, hvorfra de andre kunstnere spillede, sad de to musikere og pressede deres pedaler til det yderste. I 10 minutter satte de strøm til alle rummets hjerner med guitarpedaler og rustne kæder, der blev tæsket rundt i en altankasse med mikrofoner.

NICK KLEIN (US)
Aftenens hovednavn var den amerikanske NICK KLEIN, der på sin tourné svingede forbi København. Musikeren fra NYC spillede en blanding af industrial, noise og meget mere, med mange rytmiske flader byggede han intense lydbilleder, der tvang alle til at bevæge sig, og nogle brød da også ud i dans. På den måde blev NICK KLEIN opsamlende og inkorporerende i forhold til alle aftenens kunstnere, men nærmere at definere musikken er en svær opgave, derfor skal den opleves.

IRON SIGHT (DK)
Enmandshæren IRON SIGHT fra København spiller benhårdt power electronics af den gamle skole. Uden direkte melodier, og egentlige rytmiske forløb, men over larmende støjflader flød den rasende vokal ud i rummet. Den dybt forvrængede stemme skreg insisterende teksterne, der fulgt af slag i bordet, og vrid i kroppen skabte en intens stemning.

Titel: NICK KLEIN
Label: KLUB ANA
Sted: MAYHEM