Mura Masa

Mura Masa

Vidunderbørnene fra Anchor Point Records
Mads Ogstrup Nielsen
Shayi Addean

Skrevet d. 09/11-2016

En Mura Masa koncert kan bedst beskrives som én stor repræsentation af Alex Crossans pladeselskab. Et pladeselskab der ikke nødvendigvis rummer musikalsk diversitet, men som formår at præsentere kvalitet fremfor kvantitet.

Duoen Jadu Heart var sat til at varme Lille Vega op iklædt kaninmasker og en tung bas. En tung bas og drømmende pop er umiddelbart den bedste beskrivelse jeg kan komme op med. Stemningen under nummeret ”Moon Rising” fra deres ”Ezra’s Garden” EP gav mig en følelse af knuste hjerter og regnvejr på en sommerdag, og mest af alt lød det som soundtracket til enhver slow-mo video med røgbomber. Jeg kunne godt lide det, og ved siden af mig snappede en pige et flot billede af den røde sceneopsætning og skrev ”Mura Masa”. Så var vi ligesom i gang.

Jeg antager også, at det var Mura Masa flertallet var kommet for, så duoen færdiggjorde sit set og takkede af. Musikken i højtalerne skiftede over til Mos Def og SBTRKT, og selvom jeg ikke skulle have øl den aften, så købte jeg en øl, for hvis førnævnte artister ikke sætter en festlig stemning, så ved jeg ikke hvad gør. Jeg købte faktisk tre øl, og klokken 22 får en genkendelig tung bas Lille Vega til at rumstere igen. 20-årige Mura Masa lægger ud med ”Love$ick”, som er et A$AP Rocky-remix af Masas 2015 nummer ”Lovesick Fuck”.

Med sig på turneen, havde Mura Masa både Bonzai og pladeselskabets nyeste skud, Fliss, med. Masas management forklarede mig, at hun ikke er på nogen sociale medier endnu, og at hun har sin omtale-debut lige her hos Sort Mælk. Friskere bliver lyden altså ikke, og hun var helt klar aftenens højdepunkt for mig, så når jeg beskriver koncerten som at værende en samling af vidunderbørn, så mener jeg det også.

Setlisten bød blandt andet på ”Lotus Eater”, et noget særligt fløjte-præget nummer, ”Love For That” med Shura som gæstevokalist, ”Cloud Claps”, og ikke mindst Masas version af Foals nummeret ”Night Swimmers”. Festen var i gang.

Som forventet, sluttede han aftenen af med ””What If I Go?” og ”Firefly”, og så slutter det hele med en dans og et brag.

Titel: Mura Masa
Sted: Lille Vega, København